festettládafia

Rögös úton - 3. rész

Ott hagytuk abba, hogy Párom munkája szerencsésen véget ért ♥

Persze, mint ebből a fejezetből nemsoká kiderül, ez erősen az “azt-hitted-mi? 😛 “-kategória, de egyelőre az Alkotó megpihent 😉

Bogárkámat elvontattuk szerelőhöz – aki idős és beteges, no meg körülményesen dolgozik… Bogyi így körülbelül 1 hónapot volt nála. Pláne, mert 2 hetet elszöszmötölt az elektromossággal, amihez igazán nem is ért, és kértük is, hogy ha nem sikerül, ne próbálkozzon inkább… Elvileg, csak össze kellett volna kötni a vezetékeket, de szerelőnk elmondása szerint megégett a hegesztés során a korbács, így nem volt egyszerű a dolog. Aztán szólt, hogy a bal első index a sárvédőn nem működik, majd kicsit később szólt, hogy valószínűleg új indexkapcsoló kell, rendeljünk azt is…Hm. (Persze később esett le, hogy itt valamit ő csinálhatott el, de ez már lényegtelen.) Lebeszéltük a további próbálkozásokról elektromosság terén.

Közben rendeltünk a BugParts-tól 4 fékmunkahengert és egy főfékmunkahengert, 3 részletben…Itt mi is hülyék voltunk – ha már felújítás, úgyis jobb mindent kicserélni.

Mellékesen rendeltünk egy ablaktekerőt is, az már ezer éve letört a jobb oldalon.

Ami tehát itt elkészült: a legfontosabb – a fékrendszer felújítása, karburátor tisztítása, jobb oldali ablaktekerő cseréje és a felhúzhatóság megoldása (mert a felújítás közben valahogy az ablak is lent ragadt).

Akármit is gondoltam néha közben a szerelőről, örök hála Neki, hogy elvállalta a munkát, és azért, amit elvégzett, mert nem lehetett egyszerű dolga a rozsda miatt…)

Innen hazahoztuk Bogyit.

Aztán rendeltünk egy első szélvédőt is a BugParts-tól, mert a meglévő képes volt fekvő helyében eltörni… ?! 🙁 (Plusz 26000, de itt már 1. nem volt visszaút, 2. lepergett rólam a dolog azaz igyekeztem nem beleőrülni a “fejleményekbe”, amiket úgysem változtathattam meg 😛 ) Persze csak rábeszélésre adták fel postán, elvileg csak személyesen lehet átvenni… plusz egy ezrest fizettünk a postaköltségbe, hogy másnapra megérkezzen, és be tudjuk tetetni, mert Párom akkor volt szabadnapos, és így haladhatott volna a felújítás… persze ilyenkor szarakodik a posta – 2 nap múlva kaptuk meg. Pár nap csúszás…végül jött két srác a felhívott autóüvegezőtől, és 10000-ért profi módon berakták mindkét szélvédőt (a korábban szintén a BugParts-tól rendelt feszítő gumival).

Egy kis nosztalgia: cirka 5 éve, ugyanennél az autóüvegezőnél még a szélvédőt magát is kérhettük. Ez mindegy, meglett így is 😉 , a sztori érdekesebb: Kecskemétről hazafelé tartva… (Főleg Bogarasoknak a nyugalom megzavarására alkalmas lesz a folytatás! De ez van, akkor nem volt más autónk, így jártunk, szépen amortizálódott is a téli használattól, meg is bántuk, ma már másképp tennénk…) szóval télen, havas tájban hazafelé tartva Kecskemétről, a város határában egy szembejövő kamiont elhagyva, hirtelen befehéredett a szélvédő. Én vezettem, profi módon lehúzódtam, miután felfogtam, hogy az ablaktörlő nem segít… – nem egy adag havat, hanem egy kavicsot kaptunk.

Ilyen lett az eredeti szélvédőnk.

…hazafelé Párom vezetett, én hátul ültem, ha netalán mégis berobbanna az üveg…  A “legnagyobb” tiszta felület, amin ki lehetett látni, kb. 2×2 cm volt, de inkább kisebb. Próbálkozott Párom az Ace Ventura-s megoldással is, de hamar megfagytunk. 😀 No meg amúgy is…

Max. sebességünk 60 km/h volt. De valahogy haza kellett jönni.

Majd Martfűt elhagyva, már a célegyenesben, egy verebet is sikerült elgázolni. De a szélvédő még mindig tartott! 😉 (Viccen kívül, akik akkor jöttek behelyezni az újat, erre már csak pislogni tudtak. Azt mondták, eszméletlen szerencsénk van, hogy nem robbant be már a kavicstól az egész üveg. Merthogy a régi típusúak ilyenek. Szerintem pedig Bogyesz vigyázott ránk… ♥ )

A szélvédő-kérdés tehát megoldódott most is, vihettük Kisautómat a következő állomásra – villamossági “rendrakásra”. Ahogy elkészültek, minden klasszul működött, csak a hátsó lámpa akadozott… a sok szabadon-esőn-stb. állás során (“Köszi”, első kasznisunk! 😛 ) ami lehetett, itt is berozsdásodott, akadályozva a működést. Irány tehát újra a BugParts! 😛 Mivel nem lehet csak lámpatestet külön rendelni, vettünk két komplett hátsó lámpát… amihez valamiért a beszereléshez szükséges csavarok nem tartoznak hozzá… 😛 Sebaj, megoldódott ez is.

A szerelés sem volt egyszerű menet.

Korábbról ismert rozsda-ellenes technikák bevetése kellett.

Azonban így sem működött minden, így vihettük vissza a villamossági szervizbe. (Itt már nem számoltam, hányadik agyvérzést hordtuk ki lábon…) De ezt is kipipáltuk, és már tényleg csak ez volt a lényeg.

El se hinnétek, hogy egy felvillanó féklámpának mennyire lehet örülni…

Ekkor már “csupán” a teljes kikasznizás során mégiscsak kihagyott jobb első padlólemez cseréje, és a műszaki hiányzott. November közepe volt. Persze az illetékes műhely vezetője hárított, a műszakit pedig pláne nem akarta bevállalni… kezdődtek a korábbról már ismert “hívj vissza 3 nap múlva!”, “Holnap visszahívlak”, stb. párbeszédek.

Végül Párom felszívta magát, egy másik állomáson lebeszélte a műszakit jövő keddre, majd alternatív-átmeneti megoldást tervezve már majdnem munkához látott, amikor felhívta a témában korábban már “zaklatott” kasznis srác (aki másfél éve is dolgozott az autón, de valószínűleg felsőbb utasításra hagyta abba a cél előtt). Már nem a cégnél dolgozik, de a saját műhelye még nincs kész… viszont azt mondta, ha szombaton nem esik, megcsinálja a kimaradt területet a kocsin. Nem esett, és plusz könnyebbség volt, hogy Apósomék szembe-szomszédja, így ebédre menet Bogaramat is elhozhattuk, már tökéletes állapotban 😉 (A tökéletes szó eszméletlenül relatív!) – Vagyis át Apósom garázsába, ahonnan kedden vizsgázni indult a Drága ♥

2017. november 28. tehát Bogyesz második születésnapja – műszaki vizsga pipa! 😀

Egy hét múlva a papírokat is elintéztük – szín és a nevem átírása a forgalmiban és a törzskönyvben -, és már az sem érdekelt, hogy lehet, tavaszig még pihen egy picit. (Persze nincs igazi tél 😛 , már csak az kellene, hogy egy napsütéses napon Párom ne dolgozzon, és robogjunk egyet. 😉 )

Másnap pedig… de ez már egy következő bejegyzés témája lesz 😉

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!